środa, 13 listopada 2019 | 17:32
Zdrowe odżywianie - warzywa, woda i zdrowy metabolizm

Zdrowe odżywianie - warzywa, woda i zdrowy metabolizm

jakub

, Odchudzanie

Zdrowe odżywianie to temat coraz bardziej popularny. Coraz więcej osób pragnie zmodyfikować swój jadłospis tak, by był on jak najbardziej zdrowy. Wzrasta świadomość ludzi - wiedzą, że to, co jedzą, ma bezpośredni wpływ na ich zdrowie i samopoczucie, a złe nawyki i przetworzona żywność mogą wywołać sporo groźnych chorób.

Jakie są zatem zasady zdrowego odżywiania?

Regularne spożywanie posiłków

Przede wszystkim dzień rozpoczynaj od sycącego oraz zdrowego śniadania. W ten sposób zwiększysz wydajność swojego organizmu i nie będziesz spożywać nadmiaru kalorii później. Regularne posiłki pozwolą na ustabilizowanie poziomu glukozy we krwi, do tego wpłyną pozytywnie na metabolizm. Będziesz mieć nie tylko energię w ciągu całego dnia, ale też zapobiegniesz napadom głodu i zmęczeniu.

Jedz dużo warzyw

Warzywa to bogactwo wszelkich składników odżywczych. A ponieważ zdrowe odżywianie opiera się właśnie na diecie bogatej w odpowiednie ilości poszczególnych składników odżywczych, warzywa powinny zajmować główną pozycję w naszym menu. Zawierają duże ilości błonnika, witamin oraz różnych fitozwiązków. Pomagają zredukować ryzyko występowania wielu nowotworów, obniżają cholesterol oraz ciśnienie krwi, przyczyniają się też do zmniejszenia ryzyka zachorowania na miażdżycę, cukrzycę czy zawał serca.

Mówi się, że spożywać trzeba około dziewięć porcji owoców i warzyw codziennie. Zatem warzywa powinny znaleźć miejsce w każdym naszym posiłku.

Prawidłowe nawadnianie

Woda w naszym organizmie jest niezbędna - uczestniczy w wielu procesach, odpowiada za transport substancji odżywczych. Dorosła osoba powinna jej spożywać około 2 litrów dziennie, co w połączeniu z wodą w jedzeniu może dać nawet 3,5 litra wody na dzień. Trzeba wiedzieć, że dziennie tracimy ogromne ilości wody - podczas oddychania, z potem, przez układ moczowy i podczas wysiłku fizycznego. Wszystkie te straty trzeba ciągle uzupełniać, by organizm sprawnie działał.

Zdrowe odżywianie - warzywa, woda i zdrowy metabolizm

Staraj się rezygnować z soli

Przeciętnie spożywamy dziennie 3 razy więcej soli niż powinniśmy. Nie należy dodawać soli do potraw, zanim je doprawimy dania innymi przyprawami. Unikajmy też produktów zawierających duże ilości chlorku sodu.

jakub

, Odchudzanie

Zdrowe odżywianie - warzywa, woda i zdrowy metabolizm (komentarze)